....nicht ganz Cannonball

, meines Erachtens hätte der Cs6mxi noch besser abgeschnitten wäre nicht das die Herrn Tester 2x mal ein Gerät gehabt haben(warscheinlich aus der 1e serie

) wobei man der Sense nicht weiter wie 5 drehen konnte, wegen zu starke Störgeräusche, ich kann dir berichten das der Cs6mxi in vielen Fällen auf verschrotteten Böden wesentlich tiefer geht als der Deus egal in Gmaxx Goldmaxx Deus Fast Modus, dies wird unabhängig auch noch mal durch andere User bestätigt, nur zur Info ich besitze auch den Deus und möchte nichts kaputt reden.
Anbei ein von mehre Berichte von einen Holländischen User der Ahnung hat von der Materie ich versuche es mal zu übersetzen:-) , das Bericht kommt von das Holländische Bodemvondstenwereld.nl
Hallo,
Gisteren is mijn geplande CS6 testdag nogal van zeer korte duur geweest ivm een maar aanhoudende en zeer hardnekkige kaakontsteking. Dat je daar niet mee moet gaan zoeken weet ik nu ook weer .
Maar goed....een klein uurtje heb ik het nog kunnen volhouden.
Maaarrrrrrr....in dat uurtje heeft de CS6MX zijn plekje bij mij wel veroverd! Potsiedories wat een machtig machientje is dit zeg....
Ook een medezoeker/tester (+DEUS) was toch wel erg onder de indruk: we hebben getest op maagdelijke signalen in een akker waar meer aardewerkscherven liggen dan dat er grond is te zien en met bewoningsresten vanaf de vroege middeleeuwen tot en met zo ongeveer 12e/13e eeuw. Op het grootste gedeelte van deze (inmiddels compleet kapotgeploegde) site is niet 1 zwaai zonder ijzersignalen of zwaar maskerend bouwpuin. Juist op deze plek moest de CS6MX zich voor mij gaan bewijzen. En om zijn prestaties goed te kunnen meten kreeg hij de Deus als uitdager tegenover zich!! Maar sapperdeflap....wat ik never nooit had verwacht gebeurde: de Deus kreeg een draai om zn oren van de CS6MX . Ik weet nu eigenlijk niet meer of ik nou moest lachen of huilen: meerdere keren bij een nogal twijfelachtig signaal van de Deus begon de C6 te fluiten als een tierelier. Dat kan nog (ook twijfel uiteraard altijd opgraven) maarrr.......tot twee keer toe en op behoorlijke diepte (10-12cm) bij echt een supersignaal van de C6 gaf de Deus helemaal niet thuis...nul.....noppes....NADA. (Reactie van mijn medetester: Potverdorie...K.U.T.. Ondanks meerdere switches naar GMP, G-MXX en FAST 2/3/4 en zelfs alle metalen –alles open (en klooien met gevoeligheid en disc.) bleef de goddelijke ijzer aangeven (in elke positie rond het signaal). Eigenlijk ging ik er van uit dat het signaal van de C6 niet zou kloppen (groot ijzer of verslikken). Niets bleek minder waar: een klein fragment van een ottoons riembeslagje van brons op zeker 10-12 cm!! Na ontgraving bleken er kort bij en in het gat nog ijzersignalen te zitten!! Niet lang daarna een inimini-frutsel (Pb) met hetzelfde resultaat...nu iets minder diep. Kortom....voorlopig best wel ERG leuke resultaten met de CS6MX dus! Maar goed...het bleef gister maar bij een vrij korte actie en ongetwijfeld zal de Deus zich nog wel eens revancheren (ik hoop van wel want ik hou van mijn Deus). Binnenkort weer meer….
Bij de test stond de CS6MX met alles open, d.w.z sense op 10/disc.+ disc.volume op 0/ijzer volume op 10/ground op auto.
Met de kast los aan de riem werkt super. Juist door het nieuwe stekkerprincipe ben je echt in een tel los van draad. Ideaal voor korte pauzes, wat langer graafwerk etc. Uiteraard superlicht zoeken dus ook.
Ik ben overigens errrug nieuwsgierig naar de ervaringen van andere CS6MX gebruikers.
Gestern ist mein Geplanter CS6xmi Ausflug nur von kurzer Dauer gewesen weil ich ziemlicher Kiefer Schmerzen hatte, das mann damit besser nicht suchen gehen sollte weis ich spätestens jetzt

Aber gut ich habe eine kleine Stunde durch gehalten, aber in der kleine Stunde hat der Cs6mxi einen Platz bei mir erobert

, was für eine Geile Machine.
Auch einen Mitsucher/Tester(+ Deus) war ziemlich beeindruckt, wir haben getestet auf saubere Signale auf einen Acker wo mehr Tonscherben liegen als das mann den Boden sehen kann mit Mittelalterliche Spuren bis 1200/1300 Jh. Auf das grösste Teil dieses Ackers(inzwischen mehrmals komplett gepflügt) kann mann nicht Schwenken ohne Eisen oder Baushott zu begegnen, genau auf diesen Acker sollte der Cs6mxi zeigen was er kann.
Um auch vergleichen zu können musste der Deus gegen ihm Antreten!!! Aber was ich nie erwartet hätte passierte, Der Deus bekam eine Ohrfeige vom Cs6mxi, ich wusste jetzt nicht mehr ob ich Weinen oder Lachen sollte, mehre male bei einem Fragwürdigen Signal vom Deus bekam der Cs6mxi einen schönen Hellen Ton! Das kann natürlich sein(Zweifel Signale immer Ausgraben) aberrrr........zwei mal und in eine ziemliche Tiefe(10/12 cm) gab der Cs6mxi einen Super Ton von sich der Deus gar nichst, ..nada...Nichts!(Reaktion des Mittesters , Scheisse.......) Auch bei ändern des Programms nach GMP, Gmaxx und fast 2/3/4 sogar in All-metall mit alles zum maximum gedreht(spielen mit sense disk u.s.w.) gab der Göttliche nur einen Eisensignal egal wie mann die Spule positionierte. Eigentlich dacht ich das das Signal vom Cs6mxi nicht stimmte(Grosses Eisen oder eine Fehlanzeige).Aber es stellte sich heraus das der Cs6mxi recht hatte, ein kleines Fragment eines Ottoons Gürtelbeschlag aus Bronze sicherlich in eine Tiefe von 10 bis 12 cm. Nachdem das gute Stück ausgegraben war stellte sich heraus das in dem Loch noch Eisenfragmente drin waren!!!! Nicht lange danach ein super kleines Fragment mit das gleiche Ergebnis,...jetzt etwas weniger Tief. Zusammenfassend...... erstmal keine slechte Ergebnisse!!!
Aber gut es blieb gestern bei diese kleine Aktion und sicherlich wird der Deus sich mal revanchieren(ich hoffe das zumindest weil ich mag Liebe meinen Deus),..bald mehrere Erfahrungen.
Beim Test war beim Cs6mxi alles zum Anschlag gedreht das heisst Sense auf 10, Disk und Disk-volume auf 0, Eisen-volume auf 10, Ground auf Auto!
ich habe versucht dies so gut wie möglich zu übersetzen, ist aber Schwierig da ich Holländer Bin

lg Ghost